CODUL ETIC SI DE
INTEGRITATE
AL PERSONALULUI CONTRACTUAL DIN CADRUL
SC PARC INDUSTRIAL SRL HUNEDOARA
Nr.10/09,12,2018 Se
aproba
KLUSCH MIHAIL
CODUL
ETIC SI DE INTEGRITATE
AL PERSONALULUI
CONTRACTUAL DIN CADRUL
SC PARC INDUSTRIAL
SRL HUNEDOARA
CAPITOLUL I
Referinte
principale
·
Legea
nr.251/2004 privind unele masuri referitoare la bunurile primite cu titlu
gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol in exercitarea mandatului sau a
functiei;
·
Legea
nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea
demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
·
Legea
nr.115/1996 privind declararea si controlul averii demnitarilor,
magistratilor,functionarilor publici si unor persoane cu functii de conducere,
cu modificarile si completarile ulterioare;
·
Legea
nt.78/2000 privind prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de
coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare;
·
Legea nr.682/2002
privind protectia martorilor;
·
Legea
nr.571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice,
institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii .
CAPITOLUI
II
Domeniul
de aplicare, obiective si principii generale
Art.1
Domeniul
de aplicare
(1) Codul etic si de integritate,
reglementeaza normele de conduita profesionala si de integritate ale
functionarilor, iar Codul etic si de integritate al personalului contractual
din SC Parc Industrial SRL, reglementeaza normele de conduita profesionala si
integritatea personalului contractual si sunt definite în continuare cod etic si de integritate.
(2) Normele de conduita profesionala
prevazute de prezentul cod etic si
de integritate sunt obligatorii pentru personalul contractual,
încadrat în baza prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile
ulterioare.
Art.2
Obiective
Obiectivele prezentului cod etic si de integritate urmaresc
sa asigure cresterea calitatii serviciului public, o buna administrare în
realizarea interesului public, precum si eliminarea birocratiei si a faptelor
de coruptie din administratia publica, prin:
a) reglementarea normelor de
conduita profesionala necesare realizarii unor raporturi sociale si
profesionale corespunzatoare crearii si mentinerii la nivel înalt a
prestigiului SC Parc Industrial SRL al personalului contractual;
b) informarea publicului cu privire la
conduita profesionala la care este îndreptatit sa se astepte din partea personalului contractual în exercitarea
functiei;
c) crearea unui climat de încredere si
respect reciproc între cetateni si personalul contractual din cadrul SC Parc
Industrial SRL
Art.3
Principii
generale
(1) Principiile care guverneaza conduita profesionala a
functionarului public si a personalului contractual sunt cele prevãzute la
art.3 din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici,
cu modificarile si completarile ulterioare, si la art.3 din Legea nr. 477/ 2004
privind Codul de conduita a personalului contractual din institutiile publice.
a) suprematia Constitutiei si a
legii, principiu conform caruia functionarii publici si personalul contractual
au îndatorirea de a respecta Constitutia si legile tarii;
b) prioritatea interesului public,
principiu conform caruia
personalul contractual au
îndatorirea de a considera interesul public mai presus decât interesul
personal, în exercitarea functiei;
c) asigurarea egalitatii de
tratament a cetatenilor în fata autoritatilor si institutiilor publice,
principiu conform caruia personalul contractual au îndatorirea de a
aplica acelasi regim juridic în situatii identice sau similare;
d) profesionalismul, principiu
conform caruia personalul contractual au obligatia de a
îndeplini atributiile de serviciu cu responsabilitate, competenta, eficienta,
corectitudine si constiinciozitate;
e) impartialitatea, nediscriminarea
si independenta, principiu conform caruia personalul contractual sunt obligati sa aiba o
atitudine obiectiva, neutra fata de orice interes politic, economic, religios
sau de alta natura, în exercitarea functiei ;
f) integritatea morala, principiu
conform caruia personalul contractual le
este interzis sa solicite sau sa accepte, direct ori indirect, pentru ei sau
pentru altii, vreun avantaj ori beneficiu în considerarea functiei pe care o detin sau sa abuzeze în vreun fel de
aceasta functie;
g) libertatea gândirii si a
exprimarii, principiu conform caruia personalul contractual pot sa-si exprime si
sa-si fundamenteze opiniile, cu respectarea ordinii de drept si a bunelor
moravuri;
h) cinstea si corectitudinea,
principiu conform caruia în exercitarea functiei si în îndeplinirea
atributiilor de serviciu personalul contractual trebuie sa fie de buna-credinta
si sa actioneze pentru îndeplinirea conformă a atributiilor de serviciu;
i) deschiderea si transparenta,
principiu conform caruia activitatile desfasurate de personalul contractual în exercitarea functiei
lor sunt publice si pot fi supuse monitorizarii cetatenilor.
(2) Principiile care guverneaza protectia avertizarii în interes public
sunt urmatoarele:
a) principiul legalitatii, conform
caruia autoritatile si institutiile publice din cadrul administratiei publice
locale, institutiilor publice de asistenta sociala, au obligatia de a respecta
drepturile si libertatile cetatenilor, normele procedurale, libera concurenta
si tratamentul egal acordat beneficiarilor serviciilor publice, potrivit legii;
b) principiul suprematiei interesului
public, conform caruia, în întelesul prezentei legi, ordinea de drept,
integritatea,impartialitatea si eficienta autoritatilor publice si
institutiilor publice sunt ocrotite si promovate de lege;
c) principiul responsabilitatii, conform
caruia orice persoana care semnaleaza încalcari ale legii este datoare sa
sustina reclamatia cu date sau indicii privind fapta savârsita;
d) principiul nesanctionarii abuzive,
conform caruia nu pot fi sanctionate persoanele care reclama ori sesizeaza
încalcari ale legii, direct sau indirect, prin aplicarea unei sanctiuni
inechitabile si mai severe pentru alte abateri disciplinare. În cazul
avertizarii în interes public, nu sunt aplicabile normele deontologice sau
profesionale de natura sa împiedice avertizarea în interes public.
e) principiul bunei administrari,
conform caruia autoritatile publice, institutiile publice sunt datoare sa îsi
desfasoare activitatea în realizarea interesului general, cu un grad ridicat de
profesionalism, în conditii de eficienta, eficacitate si economicitate a
folosirii resurselor;
f) principiul bunei conduite, conform
caruia este ocrotit si încurajat actul de avertizare în interes public cu
privire la aspectele de integritate publica si buna administrare, cu scopul de
a spori capacitatea administrativa si prestigiul autoritatilor publice si al
institutiilor publice.
g) principiul echilibrului, conform
caruia nici o persoana nu se poate prevala de prevederile legale pentru a
diminua sanctiunea administrativa sau disciplinara pentru o fapta a sa mai
grava;
h) principiul bunei-credinte, conform
caruia este ocrotita persoana încadrata într-o autoritate publica, institutie
publica sau în alta unitate bugetara care a facut o sesizare, convinsa fiind de
realitatea starii de fapt sau ca fapta constituie o încalcare a legii.
Art.4
Termeni
În întelesul prezentului cod etic si de integritate , expresiile
si termenii prevazuti la art 4 din Legea nr. 7 /2004 privind Codul de conduita
a functionarilor publici, la art.4 din Legea nr. 477/2004 privind Codul de
conduita a personalului contractual din autoritatile si institutiile publice si
la art.3 din Legea nr. 571/ 2004 privind protectia personalului din
autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza
încalcari ale legii, au aceleasi semnificatii.
CAPITOLUL
III
Norme
generale de conduita profesionala a
personalului
contractual
Art.5
Asigurarea
unui serviciu public de calitate
(1) Personalul contractual are obligatia de a
asigura un serviciu public de calitate în beneficiul cetatenilor, prin
participarea activa la luarea deciziilor si la transpunerea lor în practica, în
scopul realizarii competentelor autoritatilor, în limitele atributiilor stabilite
prin fisa postului.
(2) În exercitarea atributiilor de
serviciu, personalul contractual are obligatia de a avea un comportament
profesionist, precum si de a asigura, în conditiile legii, transparenta
administrativa, pentru a câstiga si a mentine încrederea publicului în
integritatea, impartialitatea si eficacitatea autoritatilor si institutiilor
publice.
Art.6
Respectarea
Constitutiei si a legilor
(1) angajatii contractuali au obligatia ca, prin
actele si faptele lor, sa respecte Constitutia, legile tarii si sa actioneze
pentru punerea în aplicare a dispozitiilor legale, în conformitate cu
atributiile care le revin, cu respectarea eticii profesionale.
(2) personalul contractual trebuie sa
se conformeze dispozitiilor legale privind restrângerea exercitiului unor
drepturi, datorata naturii functiilor contractuale detinute.
Art.7
Loialitatea
fata de autoritatile si institutiile publice
(1) personalul contractual are
obligatia de a apara cu loialitate prestigiul SC Parc Industrial SRL, precum si
de a se abtine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii
sau intereselor legale ale acesteia.
(2) personalului contractual le este interzis:
a) sa exprime în public
aprecieri neconforme cu realitatea în legatura cu activitatea SC Parc
Industrial SRL, cu politicile si strategiile acesteia ori cu proiectele de acte
cu caracter normativ sau individual; prevederea se aplica si dupa
încetarea raportului de serviciu /
raportului de munca, pentru o perioada de 2 ani, daca dispozitiile din legi
speciale nu prevad alte termene.
b) sa faca aprecieri în legatura
cu litigiile aflate în curs de solutionare si în care SC Parc Industrial SRL are
calitatea de parte, daca nu sunt abilitati în acest sens; prevederea se aplica
si dupa încetarea raportului de serviciu /raportului de munca, pentru o
perioada de 2 ani, daca dispozitiile din legi speciale nu prevad alte termene.
c) sa dezvaluie informatii care nu au
caracter public, în alte conditii decât cele prevazute de lege; prevederea se
aplica si dupa încetarea raportului de serviciu/ raportului de munca, pentru o
perioada de 2 ani, daca dispozitiile din legi speciale nu prevad alte termene.
d) sa dezvaluie informatiile la care
au acces în exercitarea functiei, daca aceasta dezvaluire este de natura sa
atraga avantaje necuvenite ori sa prejudicieze imaginea sau drepturile SC Parc
Industrial SRL ori ale unor functionari publici sau angajati contractuali,
precum si ale persoanelor fizice sau juridice; prevederea se aplica si dupa
încetarea raportului de serviciu /raportului de munca, pentru o perioada de 2
ani, daca dispozitiile din legi speciale nu prevad alte termene.
e) sa acorde asistenta si consultanta
persoanelor fizice sau juridice, în vederea promovarii de actiuni juridice ori
de alta natura împotriva statului sau SC Parc Industrial SRL;
(3) Prevederile prezentului cod etic si de integritate nu pot
fi interpretate ca o derogare de la obligatia legala a personalului contractual
de a furniza informatii de interes public celor interesati, în conditiile
legii.
(4) Dezvaluirea informatiilor care nu
au caracter public sau remiterea documentelor care contin asemenea informatii,
la solicitarea reprezentantilor unei alte autoritati ori institutii publice,
este permisa numai cu acordul Consiliului Local.
Art.
8
Libertatea
opiniilor
În îndeplinirea atributiilor de
serviciu personalul contractual are obligatia de a
respecta demnitatea functiei detinute sau a functiei contractuale, corelând
libertatea dialogului cu promovarea intereselor SC Parc Industrial SRL, de a
respecta libertatea opiniilor si de a nu se lasa influentati de considerente
personale, iar în exprimarea opiniilor trebuie sa aiba o atitudine concilianta
si sa evite generarea conflictelor datorate schimbului de pareri.
Art.
9
Activitatea
publica
(1) Relatiile cu mijloacele de
informare în masa se asigura de catre unul sau mai multi functionari desemnati de catre administratorul SC Parc
Industrial SRL prin fisa postului;
(2) personalul contractual desemnat
sa participe la activitati sau dezbateri publice, în calitate oficiala, trebuie
sa respecte limitele mandatului de reprezentare încredintat de SC Parc
Industrial SRL;
Art.
10
Activitatea
politica
În exercitarea functiei
contractuale detinute, personalului contractual le este interzis:
a) sa participe la colectarea de
fonduri pentru activitatea partidelor politice;
b) sa furnizeze sprijin logistic
candidatilor la functii de demnitate publica;
c) sa colaboreze, atât în cadrul
relatiilor de serviciu, cât si în afara acestora, cu persoanele fizice sau
juridice care fac donatii ori sponsorizari partidelor politice;
d) sa afiseze la avizierul SC Parc
Industrial SRL însemne ori obiecte inscriptionate cu sigla sau denumirea
partidelor politice ori a candidatilor acestora;
e)
sa faca parte din conducerea partidelor politice sau organizatiilor
politice.
Art.
11
Folosirea
imaginii proprii
În considerarea functiei
contractuale pe care o detin, personalul contractual are obligatia de a nu
permite utilizarea numelui sau a imaginii proprii în actiuni publicitare pentru
promovarea unei activitati comerciale, precum si în scopuri electorale.
Art. 12
Cadrul relatiilor în
exercitarea atributiilor functiei
(1) În relatiile cu personalul din cadrul SC Parc Industrial SRL, precum si
în relatia acestora cu persoanele fizice sau juridice, personalul contractual este
obligat sa aiba un comportament bazat pe respect, buna-credinta, corectitudine
si amabilitate.
(2) personalul contractual are obligatia
de a nu aduce atingere onoarei, reputatiei si demnitatii persoanelor din cadrul
SC Parc Industrial SRL precum si ale persoanelor cu care intra în legatura în
exercitarea functiei, prin:
a) întrebuintarea unor expresii
jignitoare;
b) dezvaluirea aspectelor vietii
private;
c) formularea unor sesizari sau
plângeri calomnioase.
(3) personalul contractual trebuie sa
adopte o atitudine impartiala si justificata pentru rezolvarea clara si
eficienta a problemelor cetatenilor. Personalul contractual are obligatia sa
respecte principiul egalitatii cetatenilor în fata legii si a autoritatii
publice, prin:
a) promovarea unor solutii coerente,
similare sau identice raportate la aceeasi categorie de situatii de fapt,
conform principiului tratamentului nediferentiat;
b) eliminarea oricarei forme de
discriminare bazate pe aspecte privind nationalitatea, convingerile religioase
si politice, starea materiala, sanatatea, vârsta, sexul sau alte aspecte.
(4) Pentru realizarea unor raporturi
sociale si profesionale care sa asigure demnitatea persoanelor, eficienta
activitatii, precum si cresterea calitatii serviciului public, se recomanda
respectarea normelor de conduita prevazute la art.12 alin.(1)- (3) si de catre
celelalte subiecte ale acestor raporturi.
Art. 13
Conduita în cadrul
relatiilor international
(1) personalul contractual care reprezinta SC Parc
Industrial SRL în cadrul unor organizatii internationale, conferinte, seminarii
si alte activitati cu caracter international au obligatia sa promoveze o
imagine favorabila tarii si autoritatii publice pe care o reprezinta.
(2) În relatiile cu reprezentantii
altor state, personalul contractual are obligatia de a nu exprima opinii
personale privind aspecte nationale sau dispute internationale.
(3) În deplasarile în afara tarii,
personalul contractual este obligat sa aiba o conduita corespunzatoare
regulilor de protocol si sa respecte legile si obiceiurile tarii gazda.
Art. 14
Interdictia privind
acceptarea cadourilor, serviciilor si avantajelor
Personalul contractual nu trebuie sa solicite ori
sa accepte cadouri, servicii, favoruri, invitatii sau orice alt avantaj, care le
sunt destinate personal, familiei, parintilor, prietenilor ori persoanelor cu
care au avut relatii de afaceri sau de natura politica, care le pot influenta
impartialitatea în exercitarea functiilor contractuale detinute, ori pot
constitui o recompensa în raport cu aceste functii.
Art.
15
Participarea
la procesul de luare a deciziilor
(1) În procesul de luare a
deciziilor personalul contractual are obligatia sa
actioneze conform prevederilor legale si sa îsi exercite capacitatea de
apreciere în mod fundamentat si impartial.
(2) personalul contractual are
obligatia de a nu promite luarea unei decizii de catre SC Parc Industrial SRL,
precum si îndeplinirea atributiilor în mod privilegiat.
Art.
16
Obiectivitate
în evaluare
(1) În exercitarea atributiilor
specifice functiilor contractuale si a functiilor contractuale de conducere,
personalul contractual are obligatia sa asigure egalitatea de sanse si
tratament cu privire la dezvoltarea carierei pentru personalul contractual din
subordine.
(2) personalul contractual de
conducere are obligatia sa examineze si sa aplice cu obiectivitate criteriile
de evaluare a competentei profesionale pentru personalul din subordine, atunci
când propune ori aproba
avansari, promovari,
transferuri, numiri sau eliberari din functii ori acordarea de stimulente
materiale sau morale, excluzând orice forma de favoritism ori discriminare.
(3) personalul contractual de
conducere are obligatia de a nu favoriza sau defavoriza accesul ori promovarea
în functiile contractuale pe criterii discriminatorii, de rudenie, afinitate
sau alte criterii neconforme cu principiile prevazute la art. 3 alin. (1) din
prezentul cod etic si de
integritate.
Art.
17
Folosirea
prerogativelor de putere si folosirea abuziva a atributiilor functiei detinute
(1) personalul contractual are
obligatia de a nu folosi prerogativele functiei contractuale detinute în alte
scopuri decât cele prevazute de lege.
(2) Prin activitatea de luare a
deciziilor, de consiliere, de evaluare sau de participare la anchete ori
actiuni de control, personalul contractual nu poate urmari obtinerea de foloase
sau avantaje în interes personal ori producerea de prejudicii materiale sau
morale altor persoane.
(3) personalul contractual are
obligatia de a nu interveni sau influenta vreo ancheta de orice natura, din
cadrul SC Parc Industrial SRL sau din afara acesteia, în considerarea functiei
pe care o detin.
(4) personalul contractual are
obligatia de a nu impune altor angajati contractuali sa se înscrie în
organizatii sau asociatii, indiferent de natura acestora, ori de a nu le sugera
acest lucru, promitându-le acordarea unor avantaje materiale sau profesionale.
Art.
18
Utilizarea
resurselor publice
(1) personalul contractual este
obligat sa asigure ocrotirea proprietatii publice si private a statului si a SC
Parc Industrial SRL, sa evite producerea oricarui prejudiciu, actionând în
orice situatie ca un bun proprietar.
(2) personalul contractual are
obligatia sa foloseasca timpul de lucru, precum si bunurile apartinând SC Parc
Industrial SRL numai pentru desfasurarea activitatilor aferente functiei
contractuale detinute.
(3) personalul contractual trebuie sa
propuna si sa asigure, potrivit atributiilor care îi revin, folosirea utila si
eficienta a banilor publici, în conformitate cu prevederile legale.
(4) personalului contractual care
desfasoara activitati publicistice în interes personal sau activitati didactice le este interzis sa
foloseasca timpul de lucru ori logistica SC Parc Industrial SRL pentru
realizarea acestora.
Art.
19
Limitarea
participarii la achizitii, concesionari sau închirieri
(1) Orice angajat contractual poate
achizitiona, concesiona sau închiria un bun aflat în proprietatea privata a
statului sau a SC Parc Industrial SRL,
supus vânzarii (concesionãrii, închirierii) în conditiile legii, cu exceptia
urmatoarelor cazuri:
a) când a luat cunostinta, în
cursul sau ca urmare a îndeplinirii atributiilor de serviciu, despre valoarea
ori calitatea bunurilor care urmeaza sa fie vândute
( concesionate,
inchiriate);
b) când a participat, în exercitarea
atributiilor de serviciu, la organizarea vânzarii(concesionarii ,inchirierii)
bunului respectiv;
c) când poate influenta
operatiunile de vânzare, concesionare sau inchiriere sau când a obtinut
informatii la care persoanele interesate de cumpararea(concesionarea,
inchirierea) bunului nu au avut acces.
(2) personalului contractual le sunt
interzise furnizarea informatiilor referitoare la bunurile proprietate publica
sau privata a statului ori a SC Parc Industrial SRL, supuse operatiunilor de
vânzare, concesionare sau închiriere, în alte conditii decât cele prevazute de
lege.
(3) Prevederile alin. (1) - (2) se
aplica în mod corespunzator si în situatia conflictului de interese.
CAPITOLUL
IV
Coordonarea,
monitorizarea si controlul aplicarii normelor de conduita profesionala pentru
personalul contractual
Art.
20
(1) Consiliul Local coordoneaza,
monitorizeaza si controleaza aplicarea normelor prevazute de codul etic si de integritate pentru
personalul contractual.
Art.
21
Averizarea
privind fapte de încãlcare a legii
Semnalarea unor fapte de încalcare a
legii de catre personalul contractual, prevazute de lege ca fiind abateri
disciplinare, contraventii sau infractiuni, constituie avertizare si priveste:
a) infractiuni de coruptie,
infractiuni asimilate infractiunilor de coruptie, infractiuni în legatura
directa cu infractiunile de coruptie, infractiunile de fals si infractiunile de
serviciu sau în legatura cu serviciul;
b) infractiuni împotriva intereselor
financiare ale Comunitatilor Europene;
c) practici sau tratamente
preferentiale ori discriminatorii în exercitarea atributiilor de serviciu;
d) încalcarea prevederilor privind
incompatibilitatile si conflictele de interese;
e) folosirea abuziva a resurselor
materiale sau umane;
f) partizanatul politic în exercitarea
prerogativelor postului, cu exceptia persoanelor alese sau numite politic;
g) încalcari ale legii în privinta
accesului la informatii si a transparentei decizionale;
h) încalcarea prevederilor legale privind
achizitiile publice si finantarile nerambursabile;
i) incompetenta sau neglijenta în
serviciu;
j) evaluari neobiective ale personalului
în procesul de recrutare, selectare, promovare, retrogradare si eliberare din
functie;
k) încalcari ale procedurilor
administrative sau stabilirea unor proceduri interne cu nerespectarea legii;
l) emiterea de acte administrative sau de
alta natura care servesc interese de grup sau clientelare;
m) administrarea defectuoasa sau
frauduloasa a patrimoniului public si privat al Primariei Hunedoara;
n) încalcarea altor dispozitii legale care
impun respectarea principiului bunei administrari si cel al ocrotirii
interesului public.
Art.
22
Sesizarea
privind încalcarea legii sau a normelor deontologice si profesionale, conform art. 3 alin (2) lit „h”poate fi facuta,
alternativ sau cumulativ:
a) sefului ierarhic al persoanei care a încalcat prevederile
legale, potrivit art. 21;
b) administratorului, chiar daca nu se
poate identifica exact faptuitorul;
c) organelor judiciare;
d) organelor însarcinate cu
constatarea si cercetarea conflictelor de interese si a incompatibilitatilor;
Art.
23
Protectia
personalului contractual
(1) În litigiile de munca sau în cele
privitoare la raporturile de serviciu, instanta poate dispune anularea
sanctiunii disciplinare sau administrative aplicate unui avertizor, daca
sanctiunea a fost aplicata ca urmare a unei avertizari în interes public,
facuta cu buna-credinta.
(2) Instanta verifica
proportionalitatea sanctiunii aplicate avertizorului pentru o abatere disciplinara,
prin compararea cu practica sanctionarii sau cu alte cazuri similare din cadrul
aceleiasi institutii, pentru a înlatura
posibilitatea sanctionarii ulterioare si indirecte a actelor de avertizare în
interes public, protejate prin Legea nr.571/2004 privind protectia personalului
din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii.
Art. 25
Conflictul de
interese
(1)Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce
exercita o funcţie in cadrul SC Parc Industrial SRL are un interes personal de
natura patrimonială, care ar putea influenta îndeplinirea cu obiectivitate a
atribuţiilor care ii revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative.
(2)Principiile care stau
la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea functiei detinute
sunt: imparţialitatea, integritatea, transparenta deciziei şi suprematia
interesului firmei.
Art.26
Incompatibilităţi privind functionarii publici
si personalul contractual
Art.27
(1) Personalul contractual poate fi
membru al partidelor politice legal constituite.
CAPITOLUL
V
Dispozitii finale
Art.28
(1)Personalul contractual din cadrul
SC Parc Industrial SRL, este obligat sa indeplineasca indatoririle ce ii revin
din exercitarea functiilor, atributiilor sau insarcinarilor incredintate de Consiliul
Local Hunedoara sau de seful ierarhic
superior, cu respectarea stricta a legilor si a normelor de conduita
profesionala, si sa asigure ocrotirea si realizarea drepturilor si intereselor
legitime ale cetatenilor, fara sa se foloseasca de functiile, atributiile ori
insarcinarile primate, pentru dobandirea pentru ele sau pentru alte personae
de bani, bunuri sau alte foloase
necuvenite.
Art.29
Raspunderea
(1)Incalcarea dispozitiilor
prezentului cod etic si de integritate, atrage raspunderea disciplinara a
personalului contractual, in conditiile legii;
(2)Persoanele desemnate de a cerceta
incalcarea prevederilor prezentului cod de conduita de catre personalul
contractual si de a propune aplicarea sanctiunilor disciplinare, vor avea in
vedere respectarea prevederilor Legii nr.53/2003, cu modificarile si
completarile ulterioare;
(3)In cazurile in care faptele
savarsite intrunesc elementele constitutive ale unor infractiuni, vor fi
sesizate organele de urmarire penala competente, in conditiile legii;
(4) personalul contractul raspund
patrimonial potrivit legii, in cazul in care, prin faptele savarsite cu
incalcarea normelor de conduit profesionala, aduc prejudicii persoanelor fizice
sau juridice.
Art.
30
Asigurarea
publicitatii
Pentru informarea cetatenilor
Centrul de Informare a Cetateanului are obligatia de a asigura publicitatea
prin toate mijloacele, iar personalul contractual cu functii de decizie vor
folosi toate întâlnirile de lucru cu subalternii si cu persoanele din afara firmei
pentru a promova principiile si normele prezentului cod etic si de integritate.